Saturday, November 5, 2011

Salahku kerana mengikut nafsu !

 Peace be upon u ! i just take a long 'rest' from this blog ! it's hard 4 me to tell u guys about my situation rite now ! everyday , my hiccups are going to be more , more n more ! starting from myself , my family , n my friends ! sampai aku sendiri pun x tahu jalan penyelesaiannya n i've taken a fool , stupid , mad ways to solve these problems . Tindakan aku telah mmbuat semua orang marah atau semakin benci dekat aku ! but can they stopped to find my own fault n muhasabah diri diorang dulu ! aku x pernah salahkan korang or benci kat korang ! aku juga da buat orang yang x bersalah menjadi mangsa keadaan ! aku rasa bersalah waktu tu !


 Aku buat semua tu sebab aku kenal diorang ! aku tahu diorang tu macam mane tp aku terlupa sesuatu perkara yang mereka dah pandai buat keputusan sndiri dan aku siapa pada diorang tuk buat keputusan untuk diorang . aku terlalu sayangkan korang , sebab aku pernah kehilangan kawan aku yang tersayang tapi masa tu aku x ambil berat pun pasal dia . hanya dia yg take care pasal aku . sehinggakan dia menghidap satu penyakit yang bakal menarik dia ke 'alam sana' pun , aku x sedar sampai dia mengucapkan lafaz terakhir (kalimah syahadah n beberapa pesanan) di telinga kanan aku yang jijik ni , baru aku tersedar dari kealpaan aku yang dia ikhlas kawan dengan aku walau aku buat tak endah pasal dia ! jadi , aku nak menebus semula kesalahan aku pada dia dengan menjaga korang sebaeknyer , tapi ternyata allah membalas aku dengan tidak memberi lagi aku kawan sebaek arwah !


  Aku tahu ini semua salah aku ! dan aku sendiri dah terima balasan-Nya , berat sungguh ! idop aku mungkin x lama macam korang , jadi berikan aku peluang untuk menebus kesalahan aku dan berbakti pada korang . Tolonglah jangan beri harapan palsu dan hukum aku dengan berat ! tapi kalau itu yang mampu memberi kelegaan pada korang , jus make it ! i accept it ! janji korang maafkan aku dengan seikhlas hati . tapi aku nak bgtau yang semua yang berlaku ini adalah kerana masa silam aku dan aku x mahu masa silam aku menghantui aku semula dengan membiarkan korang terluka walaupun hakikatnya aku sendiri yang telah buat korang terluka ! tiada tempat untuk aku mengadu selain Allah dan diari ini ! aku masih sayangkan korang ! percayalah ! aku cuma mahu menghabiskan sisa2 idop aku ni yang bila2 saja Allah boleh tarik setelah Dia pinjamkan aku buat sekian waktu  bersama korang semua ! maafkan aq ! aku cuma mengharap satu perkara bila nyawaku disemadikan , Jadilah sahabat yang terbaek kepada sahabat2 korang dan percayakan mereka ! jangan terlajak seperti aku ! okay , that's all for today ! i hope , ini akan menjadi satu pengajaran buat kita semua di masa akan datang ! ;-)

2 comments: